Kuinka olla asiakas.
- Oleta että Sinä tiedät paremmin kuin asiakaspalvelija.
- Jos et kuitenkaan tiedä, ole tietävinäsi.
- Jos tulee ilmi, että et tiedä, syytä asiakaspalvelijaa.
- Huorittele mahdollisimman paljon.
- Muutama kirosana joukossa saa vain pointtisi tuntumaan fiksummalta ja asia varmasti otetaan heti hoitoon.
- Sano nimesi, numerosi ja osoitteesi niin nopeasti putkeen, että niitä ei ehdi kirjoittaa ylös.
- Muista myös puhua epäselvästi ja suuttua, jos asiakaspalvelija pyytää sinua toistamaan harvinaisen nimesi.
- Puhelu kannattaa aloittaa
- Huutamalla.
- Sanomalla kaikki tiedot, jotka asiasta tiedät, heti ensimmäiseen lauseeseen.
- Valittamalla siitä, miten kauan jouduit odottamaan.
- Kysymällä "mikä teillä siellä nyt taas on vikana".
- Kysymällä asiakaspalvelijalta "missä olet" tai "kenenköhän kanssa nyt saan jutella".
- Muista, että saat sitä parempaa palvelua, mitä kusipäisempi olet.
- Jos asiakaspalvelija vaatii mahdottomia, kuten esimerkiksi että tiedät taksia tilatessasi osoitteen, sinulla on oikeus haukkua hänet.
- Jos asiakaspalvelija ei osaa esimerkiksi lukea ajatuksiasi, on se tietysti hänen ja yrityksen vika. Ehkä myös yhteiskunnan ja rakenteiden.
- Soittaessasi esim. taksikeskukseen on vain oikein olettaa, että asiakaspalvelija tietää myös
- Säätilan paikkakunnallasi.
- Paikallisen baarin naistilanteen (onko kuumia ja lohkeaako helposti).
- Missä vaiheessa kannattaa tilata taksi, jos haluaa vielä ehtiä hakemaan viinaa.
- Onko lähikioskin jonossa ruuhkaa ja jos ei, niin onko makkaraperunat kalliita.
- Soittaessasi esim. mihin tahansa asiakaspalveluun, voit aina tiedustella
- Onko asiakaspalvelijalla alushousuja jalassa.
- Onko asiakaspalvelija mahdollisesti varattu ja lähtisikö neiti kahville.
- Montako kertaa on neiti saanut munaa tänä vuonna.
- Mitä tahansa, mitä päähäsi nyt sattuu pälkähtämään. Koska sinullahan on oikeus ja puhelimeen vastaa epäihminen, jonka tehtävänä on ainoastaan palvella Teidän Majesteettianne.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti